ÜZLETMENET FOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFATERV

Drescher Magyarországi Direct Mailing Kft.

Az Üzletmenet folytonossági terv (a hivatalos angol terminológia szerint BCPBusiness Continuity Plan) azoknak a tevékenységeknek az összessége, melyek kellően alacsony vállalt kockázat mellett képesek biztosítani a minimálisan elvárt szolgáltatási szinthez szükséges feltételeket és erőforrásokat. Egyszerűen fogalmazva a BCP a rendelkezésre állással foglalkozik.

A Katasztrófaterv (a hivatalos angol terminológia szerint DRPDisaster Recovery Plan) olyan tevékenységsorozat, melyet el kell végezni:

  • a katasztrófahelyzetre történő felkészülés során,

  • a katasztrófa bekövetkeztekor,

  • a katasztrófa után, a megelőző állapotra történő visszaállás során.

Az adatok érzékeny jellege miatt a terv részletei nem nyilvánosak, ezért itt csupán egy koncepciót mutatunk be. A Drescher Kft., Megrendelői részére biztosítja az Üzletmenet folytonossági terv részleteinek megismerhetőségét, amely alapján a Megrendelő eldöntheti, hogy az ajánlott megoldás, ennek biztonsági szintje, részére elfogadható-e, igen, vagy nem.

 

Drescher Kft. telephelyei:

  • Központi telephely (Informatika, gyártás):                 1097 Budapest, Gyáli út 31.

  • Tartalék telephely - gyártás:                                        6085 Fülöpszállás, Kinizsi u. 2.

  • Tartalék informatika (tükrözés):                                  1087 Budapest, Asztalos Sándor utca 13.

Az Informatika nem telephely, csupán egy távoli másolat egy esetleges helyreállításhoz!

(telephely tulajdonosa a Magyar Telekom adatparkja, bérbeadó és üzemeltető: Rackforest Kft.), a benne elhelyezett számítástechnikai eszközök a Drescher Kft. tulajdona, ezekhez való hozzáférés csak a Drecher Kft. alkalmazottjának jelenlétében engedélyezett.

A szerződés szerinti alaptevékenység a központi telephelyen történik, de a napi gyártások során a tartalék telephelyek is részt vehetnek (ha szükséges kapacitáshiány keletkezése okán) a folyamatokban.

Drescher Kft. a BCP/DRP helyein, a központi telephelyen auditált információbiztonsági és minőségbiztosítási rendszerével azonos biztonsági szintet hozott létre és tart fent.

Az alkalmazott Üzletmenet folytonossági megoldás a tartalék telephelyen csak csökkentett kapacitást biztosít, ha a központi telephely teljes egészében megsemmisül, ennek előfordulási valószínűségét és kockázatát a Megrendelőnek is mérlegelnie szükséges.

szechenyi.jpg

© DRESCHER Magyarországi Direct Mailing Kft.

  • LinkedIn Basic Black